Saturday, February 5, 2011

Roti Burger ( beger )

salam..
arini aku nak story psl roti bege..hehehe, mesti korg tertya2 apa kn aku ngan roti beger..
sbnrnya, adik ipo aku dh stat niaga bege kt chendering futsal, kt permatang badak..tempat tuh milik dato' sulaiman bos beso celcom wilayah timur..mknanya adik ipo aku sewa tapak nege ngan dato ahh..
nk jd kn citer, arini roti bege dia dh kehabisan stok..jam 6 dia kol mtk kami g carikan roti beger tuh..
pertama..aku drive ke tunas manja sg isap..hampa, ke nirvana bt 3..hampa, taiseng, lg tader..terus maju batu 5..uhhh, jgn harap..setelah 4 kedai kami pergi, tidak mematahkan semngat kami utk terus mencari hingga ketemu....seterusnya, kami teringat pd kedai roti mawar di taman tas..tp sebelum tuh, sgh kt tns mnja taman tas..hampa jugak..g kedai roti mawar..mmg tadok, pastu kuar smula dr taman tas..menghala ke sg isap jaya.sebelum tuh sgah enghong gambang...tader gak, g sg isap jaya..kedai roti jd pilihan kami..huhuhuh, jwpnnya..tadoklah kak..pastu pusing2 dlm sg isap..asal ader kedai je aku brenti ty..mnlah tau kot2 ader...ader satu kedai kt sg isap tuh lg best...aku ty cashier kedai tuh.."dik, ader jual roti beger tak?"..dia pon dengan memberikanku penuh harapan pg ke blkg kedai..smbil aku turuti dr blkg..jap ehh kak, ktnya..pastu dia pusing ke depan semula..roti bege tadok kedai nih kak..hehehe, aku rasa sm nok kenyek jadi budu budok tuh td..bikin gua hangin satu badan...
kesimpulannya, kami pergi ke tmpat adik ipo aku nege ngan seribu sebal di hati..hehehe, tadoklah..nok wt ganer, puah doh cari....mmg arini adalah ari yg meletihkan..hari roti bege sedunia..hehehehe

No comments:

Design of Open Media | To Blogger by Blog and Web