Sunday, January 30, 2011

Kerinduanku..

salam..
setiap yang hadir pasti akan pergi, setiap yg hidup pasti akan mati, itu lumrah dalam kehidupan..tapi kerinduan pada kampung halaman tetap menggamit diri utk kembali pulang, menatap laut china selatan yg sekian lama ditinggalkan..menikmati keenakkan masakan trgnu yg tak pernah lekang rasanya...
paling kurindu,
pada gelak tawa teman2 seperjuangan yg masing2 telah beranak pinak, prinsip hidup kami berbeza..tp perbezaan itu tidak sama sekali memberikan kesan dalam hubungan persahabatan kami..hanim, lizie n ziela..walaupun aku seringkal berjauhan dan seolah2 tidak mngerti apa itu rindu, tp dalam hati kecil sanubariku..kalian adalah sahabat terbaik sepanjang usia..kalian juga yg mengajarku erti kehidupan bersahabat...kalian adalah sahabatku dunia akhirat..walo apapun yg terjadi...
ingin sekali,
aku berkumpul sekali lagi..mendengar celoteh kalian..seolah2 zaman remaja, bersama mengayuh basikal ke sekolah..ke bandar..bergelak ketawa bersama ke pasar malam...dengan membawa hanim bersama di blkg basikaliku..hehehe, dipeluk erat pinggang ku..indahnya kenangan..tanpa pernah merungut dan rasa jemu, aku betah menghantarnya ke rumah setiap kali diminta...indahnya kenangan itu...
weh korang....
aku rindu korang...
uhuk uhuk..sambil tersenyum dan mengelap titisan air yg mengalir di pipi..
huh..hubby kt " dok malu, nangis",,

salam sayang penuh kasih...

aku, kono...

No comments:

Design of Open Media | To Blogger by Blog and Web